Klanttevredenheidsonderzoek 2016

Zoomfunctie

Moeite met het lezen van de tekst? Vrijwel alle populaire browsers geven u controle over hoe groot websites worden weergegeven.

  • Windows
    Mac OS
  • Zoom in
  • Zoom uit
  • Zoom 100%
  • Muiswiel op / neer

Diersoorten

Klanttevredenheidsonderzoek 2016

12-5-2017:  Dierenartsen en dierenartsenpraktijken zijn belangrijke relaties voor GD. Inzicht in uw ervaringen met onze organisatie, medewerkers, producten en diensten zijn zeer waardevol. Daarom heeft GD in het najaar van 2016 een klanttevredenheidsonderzoek uitgezet onder dierenartsen in Nederland.

Maar liefst 289 dierenartsen vulden de vragenlijst helemaal in. 86 procent daarvan werd ingevuld door een dierenarts, 7 procent door een paraveterinair en 1 procent door een andere medewerker van een dierenartsenpraktijk. Alle diersoorten waren vertegenwoordigd: rundvee, paarden, schapen, geiten, varkens, pluimvee en gezelschapsdieren.

Bij veel vragen werd een toelichting geplaatst, voor ons waardevolle informatie en tips. Om onze dienstverlening verder te verbeteren, willen we hier in diverse groepen met dierenartsen verder over doorpraten.

Resultaten

Een korte samenvatting van de resultaten:

  • U bent als dierenarts voor GD niet alleen klant, maar ook een belangrijke partner. Ons motto is niet voor niets ‘Samen werken aan diergezondheid’. Het is voor GD daarom belangrijk te weten hoe u ons ziet. De vier aspecten waarop GD het hoogst scoort zijn: deskundigheid (83%), betrouwbaarheid (71%), levert kwaliteit (70%) en neemt u serieus (70%).
  • GD: als rapportcijfer geeft u ons als geheel een 7,1. Dat is een mooi cijfer en een voldoende, maar wij streven naar een hoger cijfer. De resultaten uit dit onderzoek dragen daar aan bij. Op onderdelen scoort GD hoger: laboratoriumonderzoek (cijfer 7,2), klantenservice (cijfer 7,5), de Veekijker (cijfer 7,6) en pathologisch onderzoek (cijfer pluimvee 7,8 en gezelschapsdieren 7,9). 
  • Klantenservice: de medewerkers van de klantenservice scoren hoog als het gaat om klantvriendelijkheid: 73 procent krijgt een goed en maar liefst 95 procent scoort goed of voldoende. Hetzelfde geldt voor de GD-deskundigen: 68 procent wordt beoordeeld als goed en 86 procent als goed of voldoende. 
  • Relatiebeheer: de relatiebeheerders krijgen een goed cijfer. Dierenartsen die de vragenlijst hebben ingevuld beoordelen hen als volgt:
    • denkt met u mee: 92 procent goed of voldoende;
    • onderwerpen die worden behandeld: 87 procent goed of voldoende;
    • bereikbaarheid: 93 procent goed of voldoende;
    • frequentie bezoeken: 90 procent goed of voldoende.
  • Laboratoriumonderzoek: meer dan de helft van de dierenartsen die de vragenlijst invulde maakt gebruik van alle vier de labdisciplines. Gemiddeld scoort GD een 7,2 voor het laboratoriumonderzoek; de betrouwbaarheid, begrijpelijkheid, lay-out en leesbaarheid van de uitslag scoren het hoogst. Ook over de ophaaldienst voor sectiemateriaal en het proces van aanmelden en ophalen zijn zij tevreden.
  • De Veekijker: bij bijzondere of specifieke bevindingen die men nog niet goed kan plaatsen weten dierenartsen naast collega’s ook de Veekijker (58%) en GD (22%) goed te vinden. Dierenartsen die behoefte hebben aan een nauwer contact met de Veekijker hebben vooral belangstelling voor bijeenkomsten en lezingen waar zij casussen kunnen bespreken.
  • Digitaal: een van de doelstellingen van GD is om steeds meer diensten en informatie digitaal aan te bieden. Uit het onderzoek blijkt dat 87 procent van de dierenartsen die meewerkten aan het onderzoek de voorkeur geven aan digitale kanalen zoals e-mail, de website of een app, 73 procent zoekt laboratoriumuitslagen op via VeeOnline en 77 procent bekijkt daar de statussen. Een enkeling is nog niet bekend met Z login en DAP Contact. Hier heeft GD dus nog wat te doen op het gebied van communicatie.


Oude browser

We zien dat u gebruik maakt van een verouderde browser. Niet alle onderdelen van de website zullen daardoor goed functioneren. Download nu de laatste versie van uw browser om veilig te kunnen surfen.

GD maakt gebruik van cookies om onze website te analyseren en de functionaliteit te verbeteren. Meer info vind je in ons cookiebeleid.