"Ik houd van dat extra stukje service dat ik kan bieden"

Zoomfunctie

Moeite met het lezen van de tekst? Vrijwel alle populaire browsers geven u controle over hoe groot websites worden weergegeven.

  • Windows
    Mac OS
  • Zoom in
  • Zoom uit
  • Zoom 100%
  • Muiswiel op / neer

"Ik houd van dat extra stukje service dat ik kan bieden"

Sibila

Al 24 jaar lang kunt u haar aan de telefoon krijgen als u met een vraag belt naar GD: Sibila van der Burg. Van huis uit heeft ze geen agrarische achtergrond, maar ze voelt zich nu een echt ‘varkensmeisje’. “Het contact met verschillende mensen in de sector maken mijn werk zo bijzonder en leuk.”

Van modellenwerk tot een baan bij GD. Kennissen moesten soms even lachen als ze aan de combinatie Sibila, altijd op naaldhakken, en de varkenswereld dachten. Zelf had ze juist het gevoel dat ze helemaal op haar plek zat. “Ik vond mijn werk 24 jaar geleden direct geweldig. En dat vind ik nog steeds. Het contact met veehouders en dierenartsen, het uitzoekwerk en oplossen van problemen zijn me op het lijf geschreven. Ik houd van het extra stukje service dat ik kan bieden.”

Een band opbouwen
In de loop der jaren is ze weleens benaderd voor andere functies, maar dan zou ze het contact met de sector te erg missen. “De telefoon is echt mijn ding. Als het kan neem ik graag de tijd voor een extra praatje. Sommige mensen spreek ik al 20 jaar met enige regelmaat en daar bouw je een band mee op.” En die band gaat soms verder dan een telefoongesprek alleen. “Vorig jaar werd ik gebeld door een dierenarts. Hij was in de buurt en vroeg of ik zin had in een kop koffie. We hebben in de kantine even bijgepraat. Heel waardevol.”

De praktijk in
Naast goede gesprekken met betrokkenen in de sector, is het voor Sibila ook belangrijk wat te proeven van de praktijk. Ze dook de stallen in, keek mee bij secties en hielp mee op een dierenartsenpraktijk. “Aan de telefoon kan ik makkelijk zeggen: ‘U moet even twaalf varkens tappen’, maar nu ik heb gezien hoe dat allemaal werkt, zeg ik dat niet meer zo makkelijk. Het is voor mij belangrijk te weten hoe het werk in elkaar steekt en ik wil daar graag een beeld bij hebben. Zo kan ik mensen die bellen met een probleem hopelijk zo goed mogelijk helpen.”

Om dat voor elkaar te krijgen, gaat ze hard aan de slag. “Als iemand belt met een probleem struin ik het hele bedrijf af op zoek naar een oplossing. Van dierenarts tot laboratorium. Als een probleem is opgelost en een dierenarts of veehouder is blij, dan is mijn dag geslaagd.”

Oude browser

We zien dat u gebruik maakt van een verouderde browser. Niet alle onderdelen van de website zullen daardoor goed functioneren. Download nu de laatste versie van uw browser om veilig te kunnen surfen.

GD maakt gebruik van cookies om onze website te analyseren en de functionaliteit te verbeteren. Meer info vind je in ons cookiebeleid.